VERZENDEN EN RETOURNEREN 2017-10-24T16:56:28+00:00

1. Verzenden, levertijd, retourneren en ruilen

 

1.1 Wat zijn de verzendkosten?

Orders worden verzonden via pakketpost.

Nederland
Pakketpost – €3,95

Belgie & Duitsland
Standaard EU-Pack – €6,95

We verzenden ook naar andere landen, dit gebeurt enkel middels pakketpost. Indien u een bestelling naar een land wilt laten verzenden welke niet in het keuzemenu staat, gelieve dan even contact met ons op te nemen.

 

1.2 Wat is de levertijd van een bestelling?

Een bestelling van een 3D selfie wordt binnen 7 werkdagen verstuurd (exclusief verzendagen). drukwerk 4 tot 6 werkdagen (exclusief verzenddagen) en de kleinere artikelen zoals filament (als het voor 14:00 uur besteld is) dezelfde werkdag nog verzonden. In de regel levert PostNL de zending de volgende dag af. Heeft u uw artikel toch sneller nodig? Neem dan contact op met ons op voor meer informatie.

Pakjegemak
Bent u overdag niet thuis of vind u het handiger om de bestelling af te halen? Dat kan met de PakjeGemak bezorgservice van PostNL. Met ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland zit er altijd een afhaalpunt bij u in de buurt, zoals Albert Heijn, Primera, Bruna, Postkantoor of één van de talloze andere aangesloten winkels. Ook kunt u kiezen voor avondbezorging of extra vroege bezorging op de dag!
De voordelen van PakjeGemak op een rij:
-U hoeft niet thuis te blijven voor het in ontvangst nemen van de bestelling.
-U kiest zelf op welke locatie u het pakket wilt afhalen.
-Er zijn ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland.
-Avondbezorging en extra vroege bezorging mogelijk.

 

1.3 Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u de 3 stappen volgen onderaan de pagina. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 

1.4 Uitzondering retourneren

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.
  • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • die snel kunnen bederven of verouderen
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft
  • voor losse kranten en tijdschriften
  • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken

 

1.5 Retouradres

Indien u goederen wilt retourneren moet u 3 stappen doorlopen:
Stap 1: Stuur een e-mail naar info@wereldprint.nl waarin u aangeeft wat u wilt retourneren.
Stap 2: Download het Retourformulier
Stap 3: Vul het retourformulier in en stuur deze inclusief de te retourneren goederen naar:

Wereldprint B.V.
Energiestraat 9
8263 AK Kampen

Vanuit België raden wij u aan om gebruik te maken van DHL via https://www.dhlparcel.be/nl/particulier of postNL via https://onlineverzendservice.be/ daar dit vele malen goedkoper is dan bpost.

 

1.4 Ruilen

Indien u een nieuwe artikel wenst te ontvangen, kunt u hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. Voor de afhandeling is dit de snelste en meest overzichtelijke methode. Retourneren en opnieuw bestellen zijn twee afzonderlijke procedures in ons systeem.

Omdat wij de verzendkosten voor de nieuwe zending voor onze rekening nemen, zal na ontvangst van het retourpakket eenmaal de verzendkosten worden gecrediteerd op uw rekening. Vermeld op het retourformulier bij de reden van retournering dat het om een ruiling gaat plus het nieuwe ordernummer.