VEEL GESTELDE VRAGEN 2018-06-27T15:45:44+00:00

1. Contactinformatie

1.1 Hoe en op welke tijden zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 17.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 15.00 uur op telefoonnummer (038) 337 0679.  U kunt ons ook via email info@wereldprint.nl bereiken.

Openingstijden 3D scan (zonder afspraak binnen wandelen):

  • maandag – donderdag 10.00 – 16.00 uur
  • vrijdag 10.00 – 15.00 uur
  • Overige tijden of grote groepen op afspraak!

Afhaal- en bezoekadres 

Industrieweg 23
8263 AB Kampen
Telefoon: (038) 337 06 79
Email: info@wereldprint.nl

2. Betaalinformatie

2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Via onze webshop kunt u veilig betalen via iDeal en Paypal.

2.2 Kan ik ook na ontvangst van mijn bestelling betalen?
Wij verwerken en verzenden een bestelling zodra de betaling hiervan in goede orde is ontvangen. Helaas kunnen wij niet betaalde orders niet verwerken*. Heeft u gekozen voor een ‘vooruitbetaling via bankoverschrijving’, houdt dan rekening met het feit dat het 1-2 werkdagen in beslag kan nemen voordat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Wij hebben helaas geen invloed op de snelheid hiervan, daar het een transactie is tussen uw en onze bank (rabo).

Betalingen via Ideal, Bancontact (Mister Cash) Creditcard en Paypal worden real-time verwerkt, betekent dat wij orders welke via een van deze betaalmethodes wordt uitgevoerd direct kunnen verwerken en verzenden.

*U kunt eventueel kiezen voor de betaaloptie ‘Rembours’. Hierbij betaalt u de chauffeur contant aan de deur bij aflevering van de zending.

3 Verzenden | Retourneren

3.1 Wat zijn de verzendkosten? Orders worden verzonden via pakketpost.

Nederland
Pakketpost – €3,95

Belgie & Duitsland
Standaard EU-Pack – €6,95

We verzenden ook naar andere landen, dit gebeurt enkel middels pakketpost. Indien u een bestelling naar een land wilt laten verzenden welke niet in het keuzemenu staat, gelieve dan even contact met ons op te nemen.

3.2 Wat is de levertijd van een bestelling?
Een bestelling van een 3D selfie wordt binnen 7 werkdagen verstuurd. drukwerk 4 tot 6 werkdagen en de kleinere artikelen zoals filament (als het voor 14:00 uur besteld is) dezelfde werkdag nog verzonden. In de regel levert PostNL de zending de volgende dag af. Heeft u uw artikel toch sneller nodig? Neem dan contact op met ons op voor meer informatie.

Pakjegemak
Bent u overdag niet thuis of vind u het handiger om de bestelling af te halen? Dat kan met de PakjeGemak bezorgservice van PostNL. Met ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland zit er altijd een afhaalpunt bij u in de buurt, zoals Albert Heijn, Primera, Bruna, Postkantoor of één van de talloze andere aangesloten winkels. Ook kunt u kiezen voor avondbezorging of extra vroege bezorging op de dag!

De voordelen van Pakje Gemak op een rij:

  • U hoeft niet thuis te blijven voor het in ontvangst nemen van de bestelling.
  • U kiest zelf op welke locatie u het pakket wilt afhalen.
  • Er zijn ruim 2600 afhaallocaties in heel Nederland.
  • Avondbezorging en extra vroege bezorging mogelijk.

3.3 Kan ik mijn bestelling retourneren en hoeveel tijd heb ik hiervoor?
Indien een artikel niet naar wens is kunt u deze retourneren (met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies) naar het volgende adres:

Retouren Wereldprint B.V.
Industrieweg 23
8263 AB Kampen

Bij de retourzending dient u het retourformulier ingevuld toe te voegen. Zonder het bijgevoegde retourformulier kunnen wij de retourzending niet in behandeling nemen.

Bestellingen kunnen zonder opgaaf van redenen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst worden geannuleerd, na deze termijn kan een retouropdracht niet meer in behandeling worden genomen (let op! Indien u onverhoopt een defect product heeft ontvangen, dient u dit direct aan ons kenbaar te maken. Gelieve dit niet zomaar te retourneren. Het product kan dan helaas niet worden geaccepteerd bij de retourafhandeling).

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de koper. Na controle zal het bedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen worden teruggestort op uw rekening.

3.4 Ik heb een artikel ontvangen maar wil deze ruilen voor iets anders, kan dit?
Indien u een nieuwe maat/artikel wenst te ontvangen, kunt u hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. Voor de afhandeling is dit de snelste en meest overzichtelijke methode. Retourneren en opnieuw bestellen zijn twee afzonderlijke procedures in ons systeem.

Omdat wij de verzendkosten voor de nieuwe zending voor onze rekening nemen, zal na ontvangst van het retourpakket eenmaal de verzendkosten worden gecrediteerd op uw rekening. Vermeld op het retourformulier bij de reden van retournering dat het om een ruiling gaat plus het nieuwe ordernummer.

4 Afhalen

4.1 Hebben jullie ook een vestiging waar ik de artikelen kan bekijken en afhalen?

Wij hebben een vestiging in Kampen waar u artikelen kunt bekijken en afhalen. Indien u via de webshop een bestelling heeft geplaatst ligt deze in de regel de 2e werkdag na plaatsing hiervan klaar (voorbeeld: maandag besteld, vanaf woensdag afhalen mogelijk). Echter omdat dit niet altijd te garanderen is, doet u er goed aan om te informeren naar de status!

Heeft u last minute een product nodig, dan kunt u onze studio bezoeken en daar het product ter plekke aanschaffen.

Ps. Houdt er rekening mee dat slechts een klein deel van het aanbod in de webshop beschikbaar is in de vestiging. 

Afhaal-Vestigingsadres
Industrieweg 23
8263 AB Kampen

5 Herroepingsrecht

5.1 Herroepingsrecht

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  5. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.